► Pokaż Spoiler
Jeśli chodzi o zasady podstawowe to moje uwagi są następujące:
Co mi się podoba:
1) Dowódcy i ich wpływ na walkę przez rozkazy
2) Rozkazy zaawansowane – i ich skuteczność zależna od tego jak dobry jest dowódca.
3) Reaktywna aktywacja - „przeciwnik aktywuje swoją nieaktywowaną eskadrę najbliżej poprzednio aktywowanej eskadra przeciwnika” – daje pewne możliwości taktyczne wpływania na sytuacje na stole przed odpowiedni dobór aktywowanej eskadry, jednocześnie wymusza odpowiednie rozstawienie / poruszanie szwadronów na stole by maksymalnie wykorzystać tą zasadę na swoją korzyść.
4) Formacje okrętów i ich wpływ na bitwę
5) Dezorganizacja i morale – dobrze, że system oddaje fakt, że walczący nie są bezdusznymi automatami.
6) Ruch kinowy – ale to głównie dlatego, że nie jestem purystą i dla mnie idealnie wymierzony ruch i miarka w oku nie są najistotniejsze.
7) Teren (asteroidy, mgławice) wpływające na przebieg bitwy. Nie jest to może poziom różnorodności Firestorm Armady, ale zawsze lepiej mieć więcej opcji.
Co mi się nie podoba:
1) Brak flufu
2) Rzut na inicjatywę na początku rundy – czy to jest w jakikolwiek sposób modyfikowane? Jeśli nie to nadal nie lubię tego rozwiązania, bo czasem kto pierwszy strzeli zniszczy przeciwnika.
3) Brak informacji o frakcjach i ich potencjalnym zróżnicowaniu.