mury w Battletechu

Co nie pasuje powyżej.
Awatar użytkownika
SeeM
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 3979
Rejestracja: 2013-07-31- 19:36
Lokalizacja: Warszawa

mury w Battletechu

Post autor: SeeM »

Trochę się zainteresowałem tematem, słuchając wykładu o oblężeniu Wiednia przez Turków oraz wspominając mgliście chyba Way of the Clans, gdzie jeden z klanowych pilotów wytyka obrońcom brak obmurowania miasta.
Brathac pisze: 2023-09-01- 13:39Miejskie mury sf w 6mm od Brigade Models
Ładne, modularne. Trzeba wciąć oczywiście poprawkę na ich nie najlepsze odlewy (jak w przypadku szyn kolejowych), ale na pewno dadzą radę.

Zastanawiam mnie sposób obmurowania obozowiska na zdjęciach: https://www.brigademodels.co.uk/Blog/20 ... G-I3IctVi0 . Jeżeli jest to stała konstrukcja, a na taką wygląda, to kwadratowe obmurowanie jest najgorszym sposobem jej zabezpieczenia. Na rogach powinna być jakaś konstrukcja, dzięki której atakujący będą narażeni zawsze na atak z co najmniej dwóch stron. Dodatkowo zdobycie takiego obmurowania, nawet w małym fragmencie, pozbawia zupełnie sensu dalszą jego obronę. A taki Battlemaster, czy nawet Dervish i tak przez to po prostu przejdzie.

Jak to jest z murami w SF, a w Battletechu w szczególności? Obecnie polowe umocnienia buduje się raczej pod ziemią, a nie na jej powierzchni. Dowolnie jak byłyby wytrzymałe, kilka nalotów takie mury przecież poniszczy. Jednostki wojskowe są co prawda obmurowane, ale to bardziej przed wzrokiem, niż atakiem. Ewentualnie, żeby jakiś pijany cywil nie wszedł na teren.

Znacie jakieś obecne mury miejskie o strategicznym znaczeniu? Może Izrael? Albo w Meksyku? Nie wiem o takich.
Ostatnio zmieniony 2023-09-02- 11:30 przez SeeM, łącznie zmieniany 1 raz.
+

Awatar użytkownika
psborsuk
Admiral
Admiral
Posty: 2082
Rejestracja: 2013-08-03- 20:45
Kontakt:

Re: mury w Battltechu

Post autor: psborsuk »

SeeM pisze: 2023-09-02- 10:46 Znacie jakieś obecne mury miejskie o strategicznym znaczeniu?
Mur na naszej wschodniej granicy się liczy? :roll:

Awatar użytkownika
SeeM
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 3979
Rejestracja: 2013-07-31- 19:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: mury w Battltechu

Post autor: SeeM »

psborsuk pisze: 2023-09-02- 11:11
SeeM pisze: 2023-09-02- 10:46Znacie jakieś obecne mury miejskie o strategicznym znaczeniu?
Mur na naszej wschodniej granicy się liczy? :roll:
Jest całkiem dobry na uchodźców, ale pancerz nawet tego nie zauważy. Inna sprawa, że mur jest tylko pierwszą linią i jak najbardziej łamaną. Za nim jest są jeszcze patrole, drony i nie wiem, czy chcę wiedzieć, co jeszcze, żeby ich łapać. Może wilcze doły.
+

Awatar użytkownika
MvB
Vice Admiral
Vice Admiral
Posty: 1805
Rejestracja: 2013-07-31- 11:57

Re: mury w Battltechu

Post autor: MvB »

Ciągły mur jako element fortyfikacji stracił znaczenie wraz z rozwojem artylerii. Praktycznie w już w XIX wieku fortyfikacje zeszły w ziemię/pod ziemię.

Wspomniany polski "plot referendalny". granica USA z Meksykiem, izraelska bariera bezpieczeństwa, mur berliński to elementy blokowania niechcianego przemieszczania się ludności lub maksymalnie uzbrojonych w lekką broń jednostek nieregularnych.

Od wspomnianego XIX wieku fortyfikacje opierają się na pokryciu terenu strefami ognia a nie ciągłym murze a najsłynniejsze międzywojenne "linie" były nimi z nazwy.

Co do pojęcia "strategiczności" to zależy od tego jak to rozumieć.
Wspomniane ogrodzenia są elementem strategii państwa w okresie pokoju ale nie miały mieć, nie będą znaczenia strategicznego w konflikcie zbrojnym. Wojska inżynieryjne, bo już nawet nie artyleria czy lotnictwo bez większego problemu przez tego typu przeszkodę przejdą.

A wilczych dołów to nawet pod Grunwaldem nie było. :)
Obrazek in principio erat Verbum... Veni, vidi, Verbum vicit

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: mury w Battletechu

Post autor: Brathac »

Mury w BT za TO:AR s 114

Walls
Not strictly buildings, walls are simple structures with no enclosed spaces, generally used as a basic static defense against ground forces or a simple delineation of property lines. Under these rules, walls are not part of a building, but stand-alone structures. Walls are always placed along hexsides, with each hexside treated as a separate structure for purposes of damage tracking and movement effects. Units can occupy hexes containing walls, but in many such cases, the unit’s controlling player must declare whether the unit is standing on ground level alongside the wall or on the wall itself (and, if standing upon the wall, which wall segment it is standing upon). Place a counter or die with the unit to indicate when it is standing on the wall. For range purposes, an attacking unit treats a wall section (and any units thereon) as if it is located in the nearest of the two hexes it borders.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

ODPOWIEDZ