Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Czyli BT na ekranie
Awatar użytkownika
ManganMan
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 3476
Rejestracja: 2013-07-31- 12:58
Lokalizacja: Lębork

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: ManganMan »

Brathac pisze: 2021-01-13- 18:21 Tylko nie wiem czy wszystkie te reguły są zaimplementowane w MM. Traktuję je trochę fabularnie jako mnożnik sił.
Nie wygląda na to, zarówno na stabilnym jak i na deweloperce. Drony się zachowują tak jak by były załogowe na ten moment.

EDIT: Co ciekawe, były dwa zgłoszenia o dodanie obsługi robotycznych kokpitów i ich "pilotów":
https://github.com/MegaMek/megamek/issues/1529
https://github.com/MegaMek/megamek/issues/1366

Ale jak dotąd - sytuacja podobna jak z CEWS.
Obrazek

Forumowy Dekker / GG: 6893006
In case of doubt: Fire everything! 😈

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: Brathac »

No to sobie z houserulujemy parę rzeczy po prostu.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: Brathac »

1. XP za misje. Każda jednostka biorąca udział w misji i przeżyje zyskuje 1 XP. Każdy zniszczony oddział przeciwnika daje dodatkowe 1 XP (MegaMek decyduje o rozliczaniu killi). Za 4 XP podbijamy Pilotaż, za 6 XP Anti-Mech, za 8 XP Artylerzystę. Koszty wykupienia SPA poniżej.

Cluster Hitter 2 XP +1 do Cluster Hit table
Dodge 2 XP +2 do bycia trafionym physicalem miast ataku
Eagle’s Eyes 2 XP jak BAP
Terrain master 3 XP zmniejszenie kar za ruch i walkę w konkretnych środowiskach (lasy, woda, bagna, góry)
Hot Dog 2 XP redukcja progów przegrzania
Human TRO 1 XP zwiększa szanse na krytyki (konkretne jednostki, Mechy, pojazdy itp)
Jumping Jack 2 XP Mniejsze kary do ataku po skoku
Maneuvering Ace 2 XP Możliwy ruch bokiem jak Quad
Weapon Master 2 XP -2 do ataku wybraną bronią
Melee Master 2 XP Dodatkowy atak fizyczny
Melee Specialist 1 XP -1 do fizycznego i 1 punkt obrażeń ekstra
Multi-Tasker 2 XP zmniejszone kary za drugi cel
Oblique Attacker 1 XP Mniejsze kary za atak pośredni, Indirect możliwy bez spottera
Range Master 2 XP Zmiana modów na konkretnym zasięgu
Sandblaster 2 XP Mody do cluster hit na konkretnych zasięgach
Sniper 3 XP Połowa kar za zasięgi

W przypadku śmierci postaci bierzemy rezerwowego Pilota/Załogę (P5/A4). BA mają 8 rezerwowych żołnierzy przeszkolonych w użyciu zbroi ale w zależności od uzupełniania będą spadać skille oddziału (po uzupełnieniu min. 2 żołnierzy).

2. Nie musicie używać 100% sił do każdej misji. Przed misją możecie wybrać jedną z dostępnych opcji dla Omnisów i BA wyposażonych w Modułowe Gniazdo Uzbrojenia.
Między misjami ambulatorium leczy 1 ranę Mechawojownika. Pauza oznacza wyleczenie 2 ran lub trafień krytycznych typu Commander Hit.
W pliku Excelowym dopisałem listę zapasów pancerza i struktury oraz amunicji. Naprawa struktury usuwa trafienia krytyczne.
Przed rozpoczęciem kampanii możecie zdecydować o wymianie standardowej amunicji do SRM,LRM,LAC i AIV. Wymiana na zasadzie 1t na 1t. Dostępny będzie salvage.

3. Zwiad. Przed misją możecie wyznaczyć część sił (min 1 jednostka) do przeprowadzenia zwiadu. Udany zwiad poda Wam informacje dotyczące np. sił przeciwnika, pozwoli na rozszerzenie krawędzi wejściowych, albo umożliwi rozstawienie części sił w ukryciu (w zależności od scenariusza). Zakładamy że sił użytych do zwiadu nie można użyć w tym samym scenariuszu.
Rzut 2k6:
2-4 zwiad nieudany - zwiadowcy wykryci
5-6 zwiad nieudany - zwiadowcy niewykryci
7-9 zwiad częściowo udany - zwiadowcy niewykryci
10+ zwiad całkowicie udany - zwiadowcy niewykryci

Modyfikatory (kumulatywne)
+1 każda dodatkowa jednostka
+1 10+ PR w marszu
+1 BAP, SPA Eagle Eyes, Remote Sensor Disp.
+2 Bloodhound AP, Watchdog CEWS
+1 Stealth Armor, Camo System
+1 Guardian ECM
+2 Angel ECM
+4 Void system

4. Drony. Ponieważ zasad dronów nie ma jeszcze zaimplementowanych do końca traktujemy je jako standardowe jednostki z kilkoma house rulami. Modyfikatory za bycie dronami są uwzględnione przez niższe skille. Gramy na zasady ECM/ECCM i każdy dron powinien mieć je ustawione na ECCM. Jeśli dojdzie do zakłócenia drona przez wrogie ECM to używamy na nim opcji Shutdown ze wszystkimi konsekwencjami. Diggs może kontrolować do 4 dronów, Lament 1 - nie muszą to być te startowe (czyli opcja Lament + Licz wchodzi w rachubę). Diggs może zamienić swoje podstawowe staty (P3/A2) z jednym wybranym w scenariuszu dronem. Przed scenariuszem zdecydujecie jakich dronów użyjecie.

5. Gramy na najnowszej developerce póki nie wejdzie 0.48.

Jak coś Wam przyjdzie do głowy jeszcze to zapraszam. W pierwszym poście link do Excela.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Awatar użytkownika
ManganMan
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 3476
Rejestracja: 2013-07-31- 12:58
Lokalizacja: Lębork

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: ManganMan »

Czy jest możliwe przejęcie "odłączonych" dronów, w razie gdyby Diggs lub Lament dostali w Drone Command Console / Carrier Control System (na zasadzie Traitor Unit)?
Obrazek

Forumowy Dekker / GG: 6893006
In case of doubt: Fire everything! 😈

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: Brathac »

Nie. Carrier Control System polega na tym że w Lamencie i Diggsie po prostu siedzi extra pilot (piloci) który (którzy) steruje (sterują) dronem (dronami). Utrata łączności z dronem (ECM, krytyk w konsolę) powoduje po prostu Shutdown drona.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: Brathac »

Przypominam o "konieczności" wyboru specamunicji jeśli chcecie ją brać. Macie Arrowy i trochę TAGów więc jakieś Semi-Guided LRM może się Wam przydać.
Tylko Eksperymentalnego Ammo nie bierzcie.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Marcin
Cadet 4th Year
Cadet 4th Year
Posty: 9
Rejestracja: 2020-12-24- 17:44

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: Marcin »

Dzien dobry dobrzy ludzie.

Sorry ze nie pokazalem sie w poniedzialek ale zawladnela mna silniejsza biologiczna potrzeba i wylaczyla na 14 godzin z zycia publicznego.

Moj lekarz alergolog, ktory jest ordynatorem calej alergologii w szpitalu, jest czlowiekiem o dorobku naukowym , ktory nawet , wbrew potwarzom i niedowiarkom zidentyfikowal zupelnie nowa rosline alergotworcza (a o to w 2020 ponoc nielatwo). Wisi mu one uschnieta w ramkach na scianie zaraz kolo jego drugiego najwiekszego osiagniecia w zyciu; dyplomu seksuologa.
Wracajac do tematu, jako czlowiek swiatly, uczeszczajacy na sympozja w Krakowie i Nowym Jorku, lubi testowac nowe wynalazki nauki i ostatnio oswiadczyl mi, ze po 20 latach testow, mozna stwierdzic, ze pigulki antyalergiczne sa tak samo skuteczne jak zastrzyki.
Wzialem te piguly razem z zapewnieniami , ze nie ma w nich chemii i ze to samo siano i trawa w proszku.
Po skonsumowaniu specyfiku w poniedzialek po obiedzie runalem jak kloda drewna na lozko od 17 po poludniu i trwalem w stanie blogiej nieswiadomosci do 7 rano dnia nastepnego.
Pomimo, ze liofilizat (czyli "proszek" w jezyku proletariatu) "Grazax 75 000 SQ-T" trzeba jesc codziennie, to zedecydowalem , ze nie bede go juz brac w poniedzialki przed megamekiem....

Pozdrawiam wszystkich alergikow i nie alergikow na forum.

PS - nazwe preparatu zastrzegam sobie na przyszlego mecha !

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: Brathac »

Grazax - dobre imię dla Mechawojownika.
W poniedziałek akurat była inna kampania więc nic nie straciłeś.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Awatar użytkownika
nahar
Rear Admiral
Rear Admiral
Posty: 1250
Rejestracja: 2013-09-01- 21:49
Lokalizacja: Targówek

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: nahar »

Moze sie kolega do kosmitoq przylaczy. Bo ostatnio dwaj piloci notorycznie nie graja...

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Pewne rzeczy lepiej zostawić zapomniane - kampania MM

Post autor: Brathac »

Ja tylko raz odpadłem :)
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

ODPOWIEDZ