I jak dotąd - po długich przygotowaniach i troubleshootingu w terminalu - idzie wgrać MwO na Linuxie
PS: Wszystko jest zgodne z EULA - nic związanego z grą nie zostało tknięte.
UWAGA: Poradnik jest dla osób, którym nie straszny jest terminal i wpisywanie poleceń do niego ( SeeM) - widoczny na screenach ekran Terminala zostawiłem do celów diagnostycznych.
Przygotowania - czyli co będzie potrzebne:
- Linux bądź nawet MacOS, jak ktoś się uprze;
- Najnowszy WINE (wersja Staging jest pożądana, choć każda się nada);
- Sporo czasu;
- Oprogramowanie i biblioteki:
- d3dx_43 z DirectX
- d3dcompiler_43 z DirectX
- .NET 4.0
- Visual Runtime 2010
- MS XML Parser 3 (MUSI być zainstalowany przed .NET 4.0)
Zaczynajmy.
Na początek instalujemy Wine'a - metoda dowolna (Wine powinien także być w Ubuntu Software, choć wystarczy użyć APT w terminalu:)
Kod: Zaznacz cały
sudo apt-get install wine
Jest wine, no to więc uruchamiamy Konfigurację WINE (instalujemy Gecko, ale nie Mono).
Jeśli jest zakładka Staging, to przechodzimy tam i włączamy:
- CSMT (Obowiązkowo)
- EAX (Opcjonalnie)
Chowamy Konfigurację do paska, i odpalamy Terminala, jak nie mamy go uruchomionego.
Odpalamy kolejno następujące komendy:
Kod: Zaznacz cały
WINEPREFIX=~/.wine32 WINEARCH=win32 wineboot
gdzie ".wine32" można zmienić na inną nazwę (tylko że pamiętajcie o niej)
Aha, pamiętacie także, że od tej pory, każdą komendę poprzedzamy ciągiem "WINEPREFIX=~/.[twój_folder] WINEARCH=win32" !!!
A potem wpisujemy (z poprzedzającym ciągiem oczywiście):
Kod: Zaznacz cały
$ winetricks set ddr=opengl (lub w GUI - wybierz "Select the default wineprefix" -> Zmień ustawienia -> Zaznacz "ddr=opengl" i "winxp" dla pewności)
$ winetricks d3dx9
$ winetricks msxml3 (konieczne będzie pobranie i przerzucenie instalatora, skrypt wyświetli co trzeba)
$ winetricks dotnet40 (tu może wywalić błąd że się nie da - wtedy zainstaluj jak na Windowsie)
$ winetricks vcrun100
Chowamy Terminal i przywracamy na pierwszy plan Konfigurację. Przechodzimy do zakładki Biblioteki.
Upewniamy się, że system jest ustawiony jako Windows XP, a następnie ustawiamy następujące bibioteki jako natywne (native):
- atl100
- d3dx9_43
- d3dcompiler_43
- mscoree
- msvcr100
- msvcp100
- msxml3
- vcomp100
Po wprowadzeniu zmian zamykamy Terminal i Konfigurację.
A teraz samo MwO - można pobrać instalator i tradycyjnie zainstalować, jak poniżej:
ale coś się pochrzani z DirectX9, i instalacja się nie powiedzie. Oczywiście, można próbować do skutku, przynajmniej gdy w katalogu docelowym (normalnie to C:\Program Files\Piranha Games\MechWarrior Online) w podkatalogu Bin32 ujrzymy dwa pliki, tj.:
MechWarriorOnline.exe i MWORepairTool.exe, to możemy kontynuować. W innym wypadku będzie trzeba przerzucić pobraną grę z innego komputera.
Odpalamy samą grę (skrót powinien być na pulpicie*).
*Upewnijcie się, że w polu "Polecenie" jest ciąg: env WINEARCH=win32 WINEPREFIX="/home/[twój login]/.wine32" wine C:\\Program\ Files\\Piranha\ Games\\MechWarrior\ Online\\Bin32\\MechWarriorOnline.exe
Efektem jest ten oto obrazek:
Ewentualnie można użyć narzędzia naprawczego:
Najważniejsze jest, aby gra była w pełni aktualna. Po uruchomieniu dajcie znać jak działa
EDIT #1:
Wprowadzono modyfikacje na podstawie wniosków SeeMa oraz własnych spostrzeżeń.