S31 i 40 podstawowe jednostki jak Mechy, pojazdy, ASFy robią jeden atak na rundę (albo ostrzał albo fizyczny). Tylko duże jednostki jak DropShipy czy mobilne struktury mogą więcej celów ostrzelać.
Multitasker pozwala ominąć ten limit i zaatakować ostrzałem dwa cele tylko za połowę obrażeń na danym zasięgu.
Alpha Strike - dyskusja ogólna
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
A jak to jest rozpatrywane w przypadku Multiple Attack Rolls z zasad dodatkowych? s.175.Brathac pisze: ↑2022-06-08- 23:35 S31 i 40 podstawowe jednostki jak Mechy, pojazdy, ASFy robią jeden atak na rundę (albo ostrzał albo fizyczny). Tylko duże jednostki jak DropShipy czy mobilne struktury mogą więcej celów ostrzelać.
Multitasker pozwala ominąć ten limit i zaatakować ostrzałem dwa cele tylko za połowę obrażeń na danym zasięgu.
Bo rozumiem że podałeś przykład do zasad podstawowych. Gdzie jest 1 rzut 2k6 który zadaje wszystkie obrażenia jakie mech może zadać na danym dystansie.
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
MULTIPLE ATTACK ROLLS
(...)
Multi-tasker and Goose-Hugger: These Special Pilot Abilities allow the attacker to ignore the +1 Target Number modifier for a secondary target.
p. 175
Alpha Strike Commander's Edition ©2019...
Tutaj sama zasada opcjonalna pozwala strzelać z osobnymi rzutami za każdy punkt uszkodzeń i zmieniać przy tym cele. Podaje także jak dziala umiejętność Multi-tasker, która straci w/w procedurę (nie ma dwóch strzałów to i dzielenia uszkodzeń /2 z zaokrąglaniem w dół). ale pozwoli uniknąć kary +1 gdy zaczniesz strzelać do kolejnego celu. (Cytowana wyżej druga umiejętność to Ground-Hugger, Goose-Hugger było pomyłką co sprostowano).
Aktualna errata https://bg.battletech.com/wp-content/up ... -v5.01.pdf
zachowuje ten podpunkt, dodaje tylko inne do M.A.R.
Bezpośrednio na pytanie w skrócie:
Grając z Multiple Attack Rolls, pilot z Multi-tasker nie dodaje +1 za strzelanie do kolejnego celu.
(...)
Multi-tasker and Goose-Hugger: These Special Pilot Abilities allow the attacker to ignore the +1 Target Number modifier for a secondary target.
p. 175
Alpha Strike Commander's Edition ©2019...
Tutaj sama zasada opcjonalna pozwala strzelać z osobnymi rzutami za każdy punkt uszkodzeń i zmieniać przy tym cele. Podaje także jak dziala umiejętność Multi-tasker, która straci w/w procedurę (nie ma dwóch strzałów to i dzielenia uszkodzeń /2 z zaokrąglaniem w dół). ale pozwoli uniknąć kary +1 gdy zaczniesz strzelać do kolejnego celu. (Cytowana wyżej druga umiejętność to Ground-Hugger, Goose-Hugger było pomyłką co sprostowano).
Aktualna errata https://bg.battletech.com/wp-content/up ... -v5.01.pdf
zachowuje ten podpunkt, dodaje tylko inne do M.A.R.
Bezpośrednio na pytanie w skrócie:
Grając z Multiple Attack Rolls, pilot z Multi-tasker nie dodaje +1 za strzelanie do kolejnego celu.
in principio erat Verbum... Veni, vidi, Verbum vicit
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
Co Marek powiedział.
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
To jeszcze tak z ogólnego zagadnienia, jak się częściej gra? Bo szczerze system rzuty 1x 2k6 wydaje mi się wyjątkowo słaby i zero - jedynkowy. Bo albo trafiasz wszystkim albo niczym. Jak to jest w praktyce?
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
Zawsze graliśmy "wszystko albo nic". Jak chcesz więcej rzutów graj w klasycznego .
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
AS to sposób na szybsze rozegranie starcia i z większą ilością mechów.
Zwykle pojedyncze trafienie za 2-3 punkty mecha nie zniszczy i potrzeba kilku aby padł. Stąd system nie jest zero - jedynkowy. Rzucanie na każdy punkcik ataku wydłuży grę, nie dając większych wymiernych efektów. Zwykle to nadal będzie tylko skreślanie kolejnej kratki.
Główne słabości AS moim zdaniem to ruch, stała premia obronna, mniej efektowne krytyki a nie uproszczone strzelanie i punkty pancerza/struktury.
Zwykle pojedyncze trafienie za 2-3 punkty mecha nie zniszczy i potrzeba kilku aby padł. Stąd system nie jest zero - jedynkowy. Rzucanie na każdy punkcik ataku wydłuży grę, nie dając większych wymiernych efektów. Zwykle to nadal będzie tylko skreślanie kolejnej kratki.
Główne słabości AS moim zdaniem to ruch, stała premia obronna, mniej efektowne krytyki a nie uproszczone strzelanie i punkty pancerza/struktury.
in principio erat Verbum... Veni, vidi, Verbum vicit
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
Tryb solo:
Mail: ryoken3050@gmail.com
GG: 6279290
http://ryoken3050.deviantart.com
HIT HARD! HIT FAST! HIT OFTEN!
GG: 6279290
http://ryoken3050.deviantart.com
HIT HARD! HIT FAST! HIT OFTEN!
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
BattleTech: Aces. Wspierąjacy mają dostęp do BetaTestu.
Generalnie system opiera się na kartach które przydzielasz według funkcji na polu bitwy (Skirmisher, Brawler itp). I karta pokazuje co dana jednostka ma zrobić w turze na zasadzie Jeżeli/Jeżeli nie.
Wygląda całkiem zacnie.
Generalnie system opiera się na kartach które przydzielasz według funkcji na polu bitwy (Skirmisher, Brawler itp). I karta pokazuje co dana jednostka ma zrobić w turze na zasadzie Jeżeli/Jeżeli nie.
Wygląda całkiem zacnie.
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book
Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna
Zestaw kart Mechów z Alpha Strike Boxa
https://bg.battletech.com/download/Batt ... %20Set.pdf
Najnowsza errata do AS Commander's Edition
https://bg.battletech.com/wp-content/up ... -v6.01.pdf
Tabele z ASCE
https://bg.battletech.com/wp-content/up ... inting.pdf
https://bg.battletech.com/download/Batt ... %20Set.pdf
Najnowsza errata do AS Commander's Edition
https://bg.battletech.com/wp-content/up ... -v6.01.pdf
Tabele z ASCE
https://bg.battletech.com/wp-content/up ... inting.pdf
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book