Alpha Strike - dyskusja ogólna

BattleTech na makiecie
Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Brathac »

S31 i 40 podstawowe jednostki jak Mechy, pojazdy, ASFy robią jeden atak na rundę (albo ostrzał albo fizyczny). Tylko duże jednostki jak DropShipy czy mobilne struktury mogą więcej celów ostrzelać.

Multitasker pozwala ominąć ten limit i zaatakować ostrzałem dwa cele tylko za połowę obrażeń na danym zasięgu.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Przemosan
Leading Seaman
Leading Seaman
Posty: 17
Rejestracja: 2022-01-10- 20:04

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Przemosan »

Brathac pisze: 2022-06-08- 23:35 S31 i 40 podstawowe jednostki jak Mechy, pojazdy, ASFy robią jeden atak na rundę (albo ostrzał albo fizyczny). Tylko duże jednostki jak DropShipy czy mobilne struktury mogą więcej celów ostrzelać.

Multitasker pozwala ominąć ten limit i zaatakować ostrzałem dwa cele tylko za połowę obrażeń na danym zasięgu.
A jak to jest rozpatrywane w przypadku Multiple Attack Rolls z zasad dodatkowych? s.175.
Bo rozumiem że podałeś przykład do zasad podstawowych. Gdzie jest 1 rzut 2k6 który zadaje wszystkie obrażenia jakie mech może zadać na danym dystansie.

Awatar użytkownika
MvB
Vice Admiral
Vice Admiral
Posty: 1805
Rejestracja: 2013-07-31- 11:57

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: MvB »

MULTIPLE ATTACK ROLLS
(...)
Multi-tasker and Goose-Hugger: These Special Pilot Abilities allow the attacker to ignore the +1 Target Number modifier for a secondary target.

p. 175
Alpha Strike Commander's Edition ©2019...


Tutaj sama zasada opcjonalna pozwala strzelać z osobnymi rzutami za każdy punkt uszkodzeń i zmieniać przy tym cele. Podaje także jak dziala umiejętność Multi-tasker, która straci w/w procedurę (nie ma dwóch strzałów to i dzielenia uszkodzeń /2 z zaokrąglaniem w dół). ale pozwoli uniknąć kary +1 gdy zaczniesz strzelać do kolejnego celu. (Cytowana wyżej druga umiejętność to Ground-Hugger, Goose-Hugger było pomyłką co sprostowano).

Aktualna errata https://bg.battletech.com/wp-content/up ... -v5.01.pdf
zachowuje ten podpunkt, dodaje tylko inne do M.A.R.

Bezpośrednio na pytanie w skrócie:
Grając z Multiple Attack Rolls, pilot z Multi-tasker nie dodaje +1 za strzelanie do kolejnego celu.
Obrazek in principio erat Verbum... Veni, vidi, Verbum vicit

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Brathac »

Co Marek powiedział.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Przemosan
Leading Seaman
Leading Seaman
Posty: 17
Rejestracja: 2022-01-10- 20:04

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Przemosan »

To jeszcze tak z ogólnego zagadnienia, jak się częściej gra? Bo szczerze system rzuty 1x 2k6 wydaje mi się wyjątkowo słaby i zero - jedynkowy. Bo albo trafiasz wszystkim albo niczym. Jak to jest w praktyce?

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Brathac »

Zawsze graliśmy "wszystko albo nic". Jak chcesz więcej rzutów graj w klasycznego :P .
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Awatar użytkownika
MvB
Vice Admiral
Vice Admiral
Posty: 1805
Rejestracja: 2013-07-31- 11:57

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: MvB »

AS to sposób na szybsze rozegranie starcia i z większą ilością mechów.
Zwykle pojedyncze trafienie za 2-3 punkty mecha nie zniszczy i potrzeba kilku aby padł. Stąd system nie jest zero - jedynkowy. Rzucanie na każdy punkcik ataku wydłuży grę, nie dając większych wymiernych efektów. Zwykle to nadal będzie tylko skreślanie kolejnej kratki.

Główne słabości AS moim zdaniem to ruch, stała premia obronna, mniej efektowne krytyki a nie uproszczone strzelanie i punkty pancerza/struktury.
Obrazek in principio erat Verbum... Veni, vidi, Verbum vicit

Online
Awatar użytkownika
Ryoken
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 4929
Rejestracja: 2013-07-31- 13:08

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Ryoken »

Tryb solo:

Mail: ryoken3050@gmail.com
GG: 6279290
http://ryoken3050.deviantart.com

Obrazek

HIT HARD! HIT FAST! HIT OFTEN!

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Brathac »

BattleTech: Aces. Wspierąjacy mają dostęp do BetaTestu.

Generalnie system opiera się na kartach które przydzielasz według funkcji na polu bitwy (Skirmisher, Brawler itp). I karta pokazuje co dana jednostka ma zrobić w turze na zasadzie Jeżeli/Jeżeli nie.

Wygląda całkiem zacnie.
Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

Awatar użytkownika
Brathac
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Posty: 9025
Rejestracja: 2013-07-31- 11:08
Lokalizacja: Łódź

Re: Alpha Strike - dyskusja ogólna

Post autor: Brathac »

Obrazek
"The Bible is quite specific about killing, it is somewhat fuzzier on the subject of kneecaps". - Shepherd Book

ODPOWIEDZ