Epic AAR: IG vs Space Wolves

Zapraszam do kolejnego raportu bitewnego opisującego moją drugą bitwę z Michałem. Tym razem moja Gwardia Imperialna starła się z jego Kosmicznymi Wilkami.

Pole walki było mocno usiane terenem blokującym linię widoczności co zdecydowanie sprzyjało szturmowej naturze Wilków. Wszystkie cele (poza blitzami) znalazły sie w wąskim pasie otwartego terenu przecinającym środek mapy.

Super ciężkie czołgi i dowództwo regimentu, te pierwsze w zasadzie nie ruszyły się z miejsca przez całą grę.

Pierwszy ruch Wilków to szturm na artylerię która, jak sądziłem, ze względu na położenie i małe zagrożenie będzie ignorowana przez całą rozgrywkę.

Rough Ridersi szturmują! Mimo sporej przewagi udaje im się zniszczyć tylko jednego Vindicatora.

Wynik to przegrana i pół oddziału zniszczone.

Dowództwo regiment wykonuje ruch flankujący. Mimo absurdalnej ilości ataków (ok 30?) udaje im się zniszczyć tylko 2 podstawki wilczych motocykli.

Tura 2

Jak można się było domyślić Wilki wygrywają inicjatywę i rozpoczynają rundę od zmasakrowania resztek mojej kawalerii.

Dowództwo nie pozostaje dłużne i odpłaca się zniszczeniem wrogich motocykli (kości na zdjęciu to ostateczna ilość trafień).

Reaver przechodzi na krawędź nieprzyjaciela i złomuje dwa Predatory. Zmieniając pozycję wystawia się niebezpiecznie blisko wilczej piechoty.

Oczekiwany szturm nadchodzi chwilę później. Niewielka przewaga liczebna pozwala Wilkom zwyciężyć. Tytan traci wszystkie tarcze i jest zmuszony do wycofania się.

Tura 3

Na stole pojawiają się Terminatorzy którzy szybkim szturmem ponownie łamią niedawno zebranego Tytana.

Z początkowych 6 punktów wytrzymałości zostały mu się już tylko 2, z obawą wycofuję kolosa między drzewa by zapewnić mu minimum ochrony.

Dowództwo regiment zajmuje pozycje w pobliskim lesie tuż przy celu i zadaje poważne straty wilczej piechocie.

Niezrażeni stratami Marines przesuwają się do przodu, następnie przechwytują inicjatywę i wykonują szturm powietrzny. Mimo większych strat (5-3) Gwardii udaje się odeprzeć nieprzyjaciela!

Ponieważ nasz czas dobiegł końca w połowie trzeciej tury uznaliśmy, że bitwa zakończyła się remisem.

Rzeczy o których należy pamiętać na przyszłość:

  1. Nie być pazernym przy szturmach Rough Ridersami, są dobrzy ale nie aż tak,
  2. Pamiętać o myśliwcach ustawionych na przechwytywanie wrogich maszyn latających ZANIM te wylądują i przestaną być potencjalnym celem,
  3. Bateria Griffonów jako rozszerzenie do Regimental HQ sprawdza się świetnie a kosztuje tylko 50pkt!
  4. Reaver (w standardowej konfiguracji) jest dobrą jednostką na armie masowe, przy Marinsach których trzon armii stanowią niewielkie oddziały sprawdza się raczej średnio

Jedna myśl na temat “Epic AAR: IG vs Space Wolves

Dodaj komentarz