Komputer dla Mechawojownika, cz. 3

Żeby skorzystać z dobrodziejstw prawdziwej akceleracji 3D potrzebujemy Windowsa. Rzecz jasna Mechwarrior 2 chodzi na DOSie rewelacyjnie, no ale nie po to składamy stary komputer, żeby mieć DosBoksa.

windows1windows3Tak się składa, że mam pod ręką licencję na Win95, ale w naszym przypadku system będzie angielski. Akurat Win9x bardziej mi pasuje po angielsku, a podczas gry wersja językowa systemu nie ma absolutnie żadnego znaczenia.

 

 

 

windows5windows7Okazało się, że komputera nie da się zabootować z płyty, ale z dyskietki startuje bez problemu. Format c: i scandisk nie pokazały żadnych błędów. I zawsze po formacie jest największy problem: jak nazwać partycję? Krótka przerwa z Inner Sphere at a Glance podsunęła odpowiednie rozwiązanie.

 

 

windows11windows13Każdy wie, że kłopoty są nie tyle z Windowsem, co ze sterownikami. Znalezienie czegokolwiek do starych kart rozszerzeń jest dosyć trudne. Sterowniki do Sound Blaster są w czeluściach strony Creative, mamy nawet łatkę dla procesorów Cyrix. Z kartą grafiki było trudniej. Sterowniki ze strony ATI nie działały. Znalazłem je w końcu na stronie Toshiby, widać potrzebne były dla jakiegoś starego laptopa. Zawsze kiedy widzę pasek postępu zastanawiam się: jakiego CABa teraz nie znajdziesz. Kilka razy gubił ścieżkę, pokręcił trochę płytą z Windowsem, trzeba było ręcznie podać katalog, ale się udało. Jedyne czego mi brakuje, to sterowniki do monitora. Nie jestem pewien jakie zakresy odświeżania pionowego i poziomego obsługuje, więc po zwiększaniu rozdzielczości do 1024×768 zwyczajnie piszczy. Tak “wysoka” rozdzielczość nie będzie jednak do niczego potrzebna.

inceptionPóki co komputer do Mechwarriora 2 jeszcze się nie nadaje, ale pomaga zabić trochę czasu z Crescent Hawks Inception. Jest to gra Infocomu, jednej z pierwszych naprawdę dużych firm w przemyśle gier komputerowych. W swoim czasie zrobili masę tekstowych przygodówek, z serią ZORK na czele. Ich pierwsze gry “pseudograficzne” nie zachwycały, ale Battletech wyszedł im znośnie. Zastanawiam się na ile mechanika nowego Battletecha będzie podobna do zastosowanej tu walki Mechami. Jest to całkiem wierna adaptacja planszówki, choć sterowanie i skanowanie kilku kolejnych przeciwników jest dosyć toporne. Może zastosowanie myszy mogłoby pomóc…

4 myśli na temat “Komputer dla Mechawojownika, cz. 3

    1. Inceprtion nie jest trudny jako taki. Początek z misjami treningowymi i szkoleniami jest miły i przyjemny, tylko potem nastepuje BUM KURITA i przegrałeś. Jeśli nie postać nie jest wymaksowana, nie ma najdroższej broni i najlepszego pancerza, to koniec. Choćby nie wiem jakie szczęśliwe traifły się rzuty, to z pistoletem i flask vestem nie przejdzie nawet do najbliższego miasta. Taka gra.

Dodaj komentarz